piątek, 14 czerwca 2024

El Morya wyjaśnia: wstaw hiperłącze

Wyższa Jaźń

Bławatska definiuje Jaźń jako „odbicie Logosu w «Karana Sarira» [ciało przyczynowe]”. Utożsamia to z wyższym aspektem piątej Zasady, Manasem :

Wyższa Jaźń nie jest ani Atmą, ani Buddhi, ale wyższym Manasem: intelektualnym owocem i rozkwitem intelektualnej, samoświadomości – w wyższym, duchowym sensie. Starożytne dzieła nazywają ją Karana Sarira na płaszczyźnie Sutratmy, która jest złotą nicią, na którą niczym paciorki nawleczone są różne osobowości tej Wyższej Jaźni. 
Wyższa Jaźń jest indywidualnym elementem człowieka ( atman i buddhi są uniwersalne), który zapewnia samoświadomość, działając w ten sposób jako pomost pomiędzy monadą a ciałem:
To jest prawdziwa Indywidualność, czyli boski człowiek. To właśnie ta Jaźń – pierwotnie wcielając się w bezsensowną postać ludzką, ożywianą przez obecność podwójnej monady, ale nieświadomą (ponieważ nie miało świadomości) obecności w sobie podwójnej monady – uczyniło z tej podobnej do człowieka formy prawdziwego człowieka. To jest ta Jaźń, to „Ciało Przyczynowe”, które przyćmiewa każdą osobowość, w którą karma każe mu się wcielić. 

Wyższa Jaźń jest zasadą reinkarnacji –

. . . wyższy manas oświecony przez buddhi; zasada samoświadomości, w skrócie „Ja-Jestem-Ja”. To Karana-Sarira, nieśmiertelny człowiek, który przechodzi z jednej inkarnacji do drugiej.

Kiedy Wyższa Jaźń musi się wcielić, wysyła „promień”, aby ożywić ciało, dając początek niższej jaźni:

Manas jest jakby kulą czystego, Boskiego Światła, Promieniem Duszy Świata, jednostką z wyższej sfery, w której nie ma zróżnicowania. Schodząc na płaszczyznę zróżnicowania, emanuje Promień, który jest sam w sobie i który może zamanifestować jedynie poprzez już zróżnicowaną osobowość. Ten Promień jest Niższym Manasem, podczas gdy kula Boskiego Światła, Kumāra na swoim własnym poziomie, jest Wyższą Jaźnią, czyli Wyższym Manasem, właściwym Manasem.

Na swoim własnym poziomie Wyższa Jaźń musi starać się przyswoić wpływ buddhi.

W każdym wcieleniu Wyższa Jaźń znajduje się pod bezpośrednim promieniem Buddhi, jeśli chce je przyswoić. Jeśli nie chce, to jego sprawa; jego osobowość odpadnie. Jedynie w przypadku asymilacji Buddhi rzeczywiście żyje przez cały czas i będzie należeć do tej struny osobowości, która tworzy świadomość po zakończeniu Manvantary – bezpośredniego, nieśmiertelnego promienia.

Niższa jaźń jest często określana jako „ kama-manas ”, ponieważ jest wynikiem połączenia tych dwóch zasad:

Podczas życia niższy manas działa poprzez tę Kâma-Rûpę i w ten sposób wchodzi w kontakt ze Sthûla-Śarîrą; dlatego mówi się, że niższy manas jest „intronizowany w Kâma-Rûpie” 
Manas i jego nośnik – Kama rupa, czyli ciało namiętności i pragnień, to dwa elementy Ahamkary, które rozwijają zindywidualizowaną świadomość – osobistą jaźń. 

*******************************

El Morya wyjaśnia:

Jest część jaźni, która jest niezmienna. Ta część osobowości, która jest permanentnym atomem istnienia, nazywa się Potężną Obecnością JAM JEST. Jest to Boska Monada Jaźni zawieszona na planach Ducha. Jest to Bóstwo zindywidualizowane jako żywy płomień, jako punkt świadomości, jako sfera tożsamości. To jest Bóg — twoja Boska Jaźń.

Elohim Cyclopea mówi o potrzebie widzenia się w centrum tego Permanentnego Istnienia

Permanentna Monada Istnienia to Potężny Generator Życia. Trwajmy więc w widzeniu się w centrum  Permanentnego Istnieniawidzenia wokół siebie Permanentnego Istnienia i wiedzmy, że ​​wizja się urzeczywistnia. I to już nadeszło. I to się mówi. I ty to słyszysz. Dlatego stajecie się znawcami inteligentnego Słowa. A wizja musi dotyczyć przede wszystkim twojej Potężnej Atma I AM Presence. Gdy mając zamknięte oczy, widzisz wokół siebie tylko Permanentną Monadę Istnienia, swoją Atma I AM Presence, wtedy spływa niewidzialny prąd. I zaczyna się tkać Nieśmiertelne Ciało Słoneczne, które w rzeczywistości jest duplikatem pola siłowego twojego własnego ciała przyczynowego. I każda z tych sfer zawiera poziomy manifestacji, wytrącanie kosmicznej nauki dla panowania we wszystkich planach.  
W ten sposób przechodzisz od tuby światłości do sfery światłościPermanentna Monada Istnienia jest Potężnym Generatorem Życia. Trwajmy w tej Wizji  - wizji naszej Permanentnej Monady Istnienia, naszej Atma – God Self i I AM Presence. Przywołujmy zstąpienie naszego ciała przyczynowego, jak zezwala Wielkie Prawo i jak to jest dopuszczalne dla naszego własnego systemu, naszego indywidualnego systemu słonecznego, abyśmy mogli mieć dodatkową niezniszczalność w tej oktawie.

 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

tu skon wst hiperłącza

Linga-sharira jest nośnikiem self hood (jaźnie maski). Jako ciało energetyczne, zawiera tablets of mem – elektroniczne zapisy wszystkich wcieleń. Gdy dokonuje się wcielenie jiva, Sūkshma-śarīra przyodziewana jest niższymi ciałamimentalnymemocjonalnym i fizycznym a umysł ciała fizycznego staje się siedzibą manasjivaBoska iskra (divine spark) podczas procesu ewolucji człowieka, przyswajają najwyższe atrybuty manasBoska iskra (divine spark)", to ocalenie dla jivyAtma jest prawdziwą wewnętrzną Jaźnią w każdej ludzkiej istocie, która działa w niższych planach poprzez buddhi - inteligentną zasadę, która jest w stanie odróżnić prawdę od fałszu i przekazać mądrość dla jivyBuddhi jest pośredniczącym względem atma 

jiva – istota indywidualna w iluzji świata maji. Nie ma żadnego określonego momentu narodzin jivy. Nikt też nie może prześledzić historii manifestacji jivy. Nie posiada ono początku. Jest nie do przecięcia, nie do przebicia, nieśmiertelna, uformowana ze świadomości i wielkości atomu. Możesz też zapytać: „Gdzie przebywa jiva?”. Otóż​​ przebywa w przestrzeni serca, a pozostając tam pełni różne funkcje. Stamtąd, kiedy chce widzieć, robi to oczami; kiedy chce słyszeć dźwięki, robi to uszami; wyczuwa przez nos wszelkiego rodzaju zapachy; smakuje przez język; a poprzez skórę doświadcza przyjemności wszystkich doznań. Ponadto myśli umysłem, kontempluje poprzez citta i tworzy przekonania poprzez inteligencję [buddhi]. W ten sposób, poprzez dziesięć zmysłów i cztery wewnętrzne zdolności, postrzega wszystkie obiekty zmysłowe. Przenika całe ciało od stóp do głów, ale się od niego różni. Taka jest natura jivy.

Plan astralny obejmuje to, co Kościół katolicki nazywa czyśćcem i piekłem. Ma 33 poziomy w malejącej kolejności gęstości. Dusze, które dokonują przejścia i mają pozostałe długi karmiczne, często muszą spędzić trochę czasu na planie astralnym, aby spłacić swoje długi wobec życia, doświadczając części bólu, który spowodowały. Idąc za tym, wielu wciela się w równoważenie karmy w oktawie fizycznej.

Osoby na najniższych poziomach planu astralnego czekają w „celu śmierci” na czas swojej drugiej śmierci przed Dwudziestoma Czterema Starszymi na Dworze Świętego Ognia. Oni także muszą doświadczyć części bólu, który spowodowali w życiu, zanim nadejdzie kres możliwości.  

Ahaṃkāra (ego) is threefold: sāttvika, rājasa and tāmasa.  

W hinduizmie uważa się, że jednostka składa się z trzech ciał:

  1. karana sharira (ciało przyczynowe), 

  2. linga sharira (ciało subtelne) 

  3. karya sharira (ciało grube)

Te trzy ciała są połączone, a człowiek funkcjonuje najlepiej, gdy jest ze sobą w harmonii.

Linga sharira składa się z: 

  1. pranamaya kosha [dech (tchnienie) życia witalnego] 

  2. manomaya kosha (umysł) 

  3. vijnanamaya kosha (intelekt).  

Te trzy ciała są połączone, a człowiek funkcjonuje najlepiej, gdy jest ze sobą w harmonii.

Linga sharira bejmuje pięć narządów zmysłów, narządy działania (genitalia, odbyt, ręce, nogi i mowę), pięć witalnych oddechów, a także mądrość i intelekt.

Koncepcja trzech ciał jest ważnym elementem wiary w hinduską filozofię i jogę. Jeśli te trzy ciała staną się niezrównoważone, może to spowodować negatywne skutki, takie jak choroba i/lub dezorientacja.

Co oznacza Linga Sharira ?

Linga sharira, zwane ciałem eterycznym (astralnym), jest subtelnym ciałem w filozofii trzech ciał hinduizmu. Uważa się, że to ciało zawiera wszystkie funkcje życiowe i utrzymuje przy życiu ciało fizyczne. Uważa się, że istnieje po śmierci jednostki i działa jako obiekt reinkarnacji.

W ramach praktyki duchowej jogini starają się zrównoważyć trzy ciała poprzez pranajamę , medytację i asany.

Linga sharira jest jednym z czterech niższych ciał człowieka, zwane kopertą duszy , przechowującą plan boskiego planu, który można przedstawić w świecie form. Nazywany także ciałem pamięci.

Linga sharira jest najwyższą wibracją spośród czterech niższych ciał. Zawiera zapisy zarówno dotyczące preegzystencji duszy w niebie powyżej (przechowywane w ciele przyczynowym Wyższym Umyśle, jak i doświadczenia duszy w fizycznym wcieleniu tutaj na dole (przechowywane w podświadomości, powłoce astralnej i niższym pasie elektronicznym ).

Ciało pamięci zawiera Tablice Mem - elektroniczne zapisy wszystkich wibracji i impulsów energetycznych, jakie kiedykolwiek zostały wysłane przez duszę oraz jej wyższe i niższe nośniki. Ten zapis życia zapisany jest na niezliczonych świetlnych dyskach pamięci, które składają się na zmienny, ewoluujący wzór tożsamości duszy łączącej się z Duchem. To właśnie ten zapis życia określa wzorce, które będą widoczne w trzech niższych ciałach – ciele mentalnymciele pragnień ciele fizycznym.

Człowiek składa się z trzech sariras lub „ciał” emanujących z Brahmana  przez avidyę, „ignorancjęniewiedzębłędne koncepcjenieporozumienia i jest przeciwieństwem widji .

  • Karana-Šarira („ciało przyczynowe”), siedziba higher ego. Karana-Šarira jest ciałem przyczynowym. Z sanskrytu karana oznacza „powodowanie”, „tworzenie” lub „mięśnie”; a sharira oznacza „ciało”. Uważa się, że karana-śarira jest portalem do wchodzenia w wyższą świadomość. Łączy ze sobą zarówno indywidualną, jak i kosmiczną świadomość. W hinduizmie uważa się, że jednostka składa się z trzech ciał: karana-śarira (ciało przyczynowelinga-sharira (ciało subtelne) i sthula sarira (ciało materialne). Te trzy ciała są połączone i osoba funkcjonuje najlepiej, gdy ciała są ze sobą w harmonii. Karana-Šarira jest tym, co trwa po odejściu innych ciał i jest „ziarnem” nowego życia w nowym ciele.  Karana sarira jest przyczyną lub nasieniem linga-śharira (linga - subtelne) i śthûla-śarira (sthûla - materialne, śarīra - ciało). Zawiera wrażenia doświadczeń z przeszłych  wcieleń.

  • Linga-Sharira to słowo złożone z linga (लिङ्ग), „obraz”; i śarīra (शरीर) „ciało”. Ciało macierzowe, złożone z energii życiowej zwanej praną; „ciało subtelne”,  sobowtór eteryczny w terminologii teozoficznej. To ciało wyposażone w pięć subtelnych zmysłów, które po śmierci ciała materialnego nie ginie i jest nośnikiem wcielonej jivy (zindywidualizowanej świado­mości) z jednej formy życia w drugą; zbudowane jest z pięciu subtelnych elementów (wrażeń)  zwanych materią pierwotną (tanmatra), którymi są dźwięk, dotyk, forma, smak, zapach. Linga-Sharira jako ciało eteryczne, zwane powłoką soul, zawiera tablets of mem – elektroniczne, skomputeryzowane zapisy wszystkich wibracji i impulsów energii, które kiedykolwiek zostały wysłane przez soul. Te zapisy życia są umieszczane na niezliczonych dyskach światła, które składają się na zmieniający się, ewoluujący wzorzec tożsamości soul łączącej się z Duchem. To właśnie te zapisy życia określają wzorce, które zostaną zobrazowane w trzech  niższych ciałach: mentalnym, emocjonalnym i materialnym. Linga-Sharira  zawiera zapisy zarówno preegzystencji soul w niebie (przechowywane później w causal body), jak i doświadczeniach soul w fizycznym wcieleniu (przechowywane w podświadomości, astral sheath i dolnym electronic belt). Przed połączeniem się z Brahmanem Linga-Sharira ulega zniszczeniu. Sūkshma-śarīra - sanskrycki termin oznaczający „ciało subtelne”. Ciałoj umysłu i energii witalnych, które utrzymują przy życiu ciało materialne. 

  • Sthula sarira, czyli ciało materialne, jest śmiertelnym ciałem, które je, oddycha i porusza się (działa). Składa się z wielu różnorodnych składników, wytworzonych przez karmę (działania) w przeszłym życiu z elementów, które przeszły panchikarana, czyli połączenie pięciu pierwotnych subtelnych elementów. Jest to instrument doświadczeń jiva, która przymocowana do ciała i zdominowana przez ahamkara, wykorzystuje zewnętrzne i wewnętrzne organy zmysłu i działania ciała. utożsamiając się z 

Gdy dokonuje się wcielenie jivy, Sūkshma-śarīra przyodziewana jest niższymi ciałamimentalnym, emocjonalnym i fizycznym a umysł ciała fizycznego staje się siedzibą manas-jiva

Podczas stanu po śmierci umysł czyli manas przylega do atma-buddhi i wchodzi do DEVACHANU. Kiedy jednak w osobie występuje skrajny egotyzm, możliwe jest, że manas przylgnął do kama-rupa i oddzielił się od atma-buddhi. Taka jiva w swym manas nazywana jest "zagubioną" i będzie cierpieć z powodu ostatecznej zagłady. W takim przypadku atma buddhi będą musieli poczekać na inny cykl, zanim będzie mógł ponownie się zamanifestować w niższych światach. Kiedy buddhi jest oddzielony od atma, wówczas atma przechodzi w stan braku manifestacji. "Dhyani musi być atma-buddhi; gdy buddhi-manas wyrwie się ze swojej wiecznej atmy, dla której buddhi jest wehikułem, atma przechodzi w STAN, który jest Absolutnym Istnieniem". 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz